Dagens träningspass

 
Höll på att frysa ihjäl idag. Fast det regnade ju inte så jag ska inte klaga.
Men. Mina Tår. 
 
Fick i alla fall tränat på det jag skulle, vilket var: Start och stopp, följsamhet och balans. 
Det jag skulle tänka på i starten var att lätta två millimeter med låren, sen direkt lätta en millimeter med rumpan, och tänka framåt. Faktiskt hur lätt som helst. 
 
I stoppen skulle jag tänka på att planera noga och inte tvärnita. Ett samlat stopp så att Tama stannar med alla fyra ben rakt under sig i en fyrkant. Det gick väl så där... SVÅRT! Så där behöver vi verkligen mer träning. 
 
Och resten... Ja, eftersom jag tänkte att det var en bra idé att testa att rida med (min nya!) halsring för första gången idag, så gick det lite knaggligt. Underlaget var inte tipp topp hellerb pga av att marken var frusen, så det var lite emot oss.
 
Filmen visar det jag är nöjd med idag.
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

equilogisk.blogg.se

Logisk Hästhållning - Vänskap, Samarbete, Kärlek. Träning, Lek, Utmaningar. Hälsa, Styrka, Naturlig Sundhet.

RSS 2.0