Hovanalysen av Tama Del 2

 
Okej. Det första man ser är kontrasten mellan att ta kort inomhus med en kass mobilkamera med blixt, och utomhus med en vanlig kamera utan blixt. Man kan ju inte ens se att det är samma häst!
 
Men om man kisar och bara koncentrerar sig på formen så syns en stor skillnad även där. Dom har rätat upp sig väldigt bra, även om dom inte är helt perfekta. Nu gäller det att underhålla detta. Och vara noga med att inte bara snygga till, utan TÄNKA till och fortsätta räta upp.
 
 
 
 
 Störst skillnad är det på höger fram. Där följde jag hovens form, alltså åt det hållet den uppenbarligen strävade åt, och lät den få sin form där. Istället för att tvinga den till en form som ser rak ut för mig. Och det lönade sig för på bild två så har den rätat upp sig. Den har även ändat om sig så pass att det finns mer hovvägg att ta bort. 
 
 
 
Bak har det inte hänt så mycket. Men jag ser också att jag var lite mesig med att ta tillräckligt på vänster. Jag la överrullningen för mycket i vad JAG tycker borde vara mitt fram istället för att låta hoven guida. 
 
 
 
Översta bilderna (dom typ svart-vita) visar Tamas hovar 4-5 veckor sedan verkning.
De under bilderna (som visar en mer levande häst!) är tagna en dag efter verkning.
 
(Dom gröna prickarna är gräsfläckar) 
 
 
 
Men!!! Man blir ju knäpp av att kolla så här bakvänt på hovarna!!
Jag får lägga upp dom tvärtom, så att det blir som att man tittar underifrån istället.
Annars så fattar man ju inte hur rörelsemönstret ser ut, när man får tänka tvärtom hela tiden. Herregud!!!
 
 
 
 
 
 
 
Okej; nu då.
 
 
 
 
 
 
 
 
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

equilogisk.blogg.se

Logisk Hästhållning - Vänskap, Samarbete, Kärlek. Träning, Lek, Utmaningar. Hälsa, Styrka, Naturlig Sundhet.

RSS 2.0