Varning för grovt språkbruk

 
 
Igår var Tamas nyaste medryttare här för att prova på att rida i paddocken med Tama. Det gick rätt okej, förutom att Tama fortfarande var öm i hovarna så hon var lite ovillig pga det. Testade att rida på lilla gräsbanan och där gick det bättre. Barbackapad och ojämn mark var inga problem för nån av dom. Fin sits och bra kontakt. Jag blev riktigt imponerad! 
 
Sen kom Ella för att rida Solsken. Jag tänkte att om vi rider ut den här gången så blir det lite roligare. NOT!!!
Solsken har kommit in i en riktig trotsperiod, och det var tur för henne att hon inte var med mig för jag hade flippat fullständigt!
Den. Lilla. Jävla. Ponnyn.
 
 
 
 
Jag red Naldo, det var längesen sist. Bra om inte annat bara för att känna hur han känns. (Lite stel, men underbar och pigg!) Det passade dessvärre inte riktigt Solsken i smaken. Lilla Besvärliga Ponnyn tycker att ett damsällskap är mer lämpligt för henne. En liten bit in på turen stannade hon, och vände, och snurrade runt, och backade, och frös fast i marken. På håll hörde vi Tamas gnägg, som med rätt vindrikting hörs tvärs över hela Västra Götalands län. Solsken hörde det också, och kände sig tydligen väldigt behövd hemma. För sen krånglade hon ALLAN resten av turen. 
 
Ella kämpade sig helt slut, och alla möjliga tortyredskap cirkulerade i mitt huvud. Ska jag behöva använda bett och spö på den lilla odågan, tänkte jag till och med... När rundan vände hemåt fick Solsken spel. Då skulle hon hoppa i sidled över varje tuva, och bocka sig över varje stubbe. Springa med huvudet i marken, studsandes, och med en liten tvärnit då och då. Springa IGENOM varje gran, och PÅ varje trädstam.
 
Ella hoppade av för att leda Solsken, då hon tappat orken att sitta kvar på. Då hoppade Solsken PÅ Ella istället. Knuffade henne åt sidan, in i träd, boxade ner henne med bogen, och sprang över henne. Om vartannat hela tiden.
JAG HADE KUNNAT DÖDA DEN JÄVLA HELVETES FÖRBANNADE PONNYJÄVELN.
 
Mitt förslag till Ella innan den här ridturen var att vi ska nog försöka vara ÄNNU lite mer finkänsliga med Solsken så kommer det nog gå riktigt bra. MY ASS!!! 
 
Idag ska jag träna Solsken i paddocken från marken, och sen ska vi ta en mysig liten skogspromenad. Det här med samarbete ska komma från BÅDAS håll, lilla ponny. Dags att lära sig. 
 
Klart slut.
 
 
 
 
Anonym
2016-08-26 @ 10:50:21

Hahaha ja, Ella nämnde att det varit en "händelserik" tur! ;)

Svar: Fick ett gulligt sms sen att hon längtade till nästa gång vi ska rida... Wow!!
Ninja




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

equilogisk.blogg.se

Logisk Hästhållning - Vänskap, Samarbete, Kärlek. Träning, Lek, Utmaningar. Hälsa, Styrka, Naturlig Sundhet.

RSS 2.0