Långritt blev långpromenad

 
Satt och smuttade rosévin långt in på småtimmarna hemma hos Emelie i tisdags kväll, och flera både större och mindre planer smiddes. En idé som som kom från Fredrik (!!!) var att Emelie & Tommy, och Fredrik & Jag ska rida ut ihop snart. Emelie får rida på lilla Solsken! Det vi även bestämde var att redan dagen därpå skulle vi rida ut alla fyra, fast med Tamas nya medryttare Malin, och Ella. 
 
Skulle rida en av de längre rundorna. Den går via Vatunga By, och ner förbi både villor och sommarstugor utmed sjön. Det var visst VÄLDIGT spännande för Kira, som annars visat sig så lugn inne i skogen. Hon gick och blåse luft genom näsborrarna som en stor drake nästan hela vägen. 
 
Hög häck, blås blås!
Gräsklippare, blååååås!
Halvöppen garageport, blås, blås!
Bil, cykel, ved, blååååååås!
Snickare på taket, blås, blås!
Trädgårsmöbler och parasoll, blååååås!
 
För att komma framåt överhuvudtaget hoppade jag av Kira och promenerade. Och jag gick nog ca 75 % av den rundan . En BRA promenad, precis vad jag behöver! Och nu vet jag vad Kira behöver mer av. Miljöträning. 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

equilogisk.blogg.se

Logisk Hästhållning - Vänskap, Samarbete, Kärlek. Träning, Lek, Utmaningar. Hälsa, Styrka, Naturlig Sundhet.

RSS 2.0