Hovterapi och promenader

Inget Internet. Igen. Det bara tar slut hastigt och olustigt! Jag uppdaterar från mobilen så länge.

Håller på och hovterapiar mina hästar, vilket innebär; ingen ridning på några dar. Men promenader går bra, och igår fick vi ihop tillräckligt med fotfolk för att ta ut alla fyra hästarna tillsammans för första gången. 


Tog en runda i skogen, och Kira hade täten ihop med mig tills vi kom fram till en uttorkad bäck. Där tog det tvärstopp. Den var bara FÖR läskig. Trots att jag skuttade fram och tillbaka på stenarna för att visa Kira att det var säkert att gå på, darrade hon till av rädsla bara ena hoven nuddade en sten. 

Så Arnaldo fick ta över täten, och visade föredömligt hur man skulle sätta hovarna i den torrlagda bäckfåran. 






Idag blev det en lite kortare promenad med ponnisarna bara. Deras hovterapi är klar för denna gång, så på onsdag ska vi ta igen förlorad motionstid. Och så kör vi på så resten av sommaren. 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

equilogisk.blogg.se

Logisk Hästhållning - Vänskap, Samarbete, Kärlek. Träning, Lek, Utmaningar. Hälsa, Styrka, Naturlig Sundhet.

RSS 2.0