Hemmagjort insektsmedel

Testade att göra hemmagjort insektsmedel häromdan. Dels för att Ultra Shield (som är det enda som funkar) är så jäkla dyrt, och dels att det är så in i helvetes giftigt. 300 spänn för en flaska, och "Andas du in samtidigt som du sprayar; lägg dig ner och invänta ambulans." Eller nåt liknande.
 
Hittade det här receptet.
 
 
 
 
 
Fick beställa några av grejerna på nätet, resten köpte jag i en vanlig affär. Totalt gick det väl på ca 350 spänn.
Sen började hop-koket. Och det luktade Jävel i hela huset i flera dar. 
 
 
 
 
 
Gjorde dubbel sats när jag ändå höll på. Fyllde 2 Ultra Shield flaskor, och började spraya.
 
Inbillade mig att Tama fick en allergisk reaktion, men testade att spraya lite till nästa dag och då var det lugnt. Insekterna håller sig borta, och hästarna är glada. Och lite svartklibbiga. Men glada.
 
Jag är nöjd, så detta ska jag koka mera av!
 
 
 
 
Johanna
2016-06-01 @ 21:42:28

Har också provat detta recept i år, funkar fint hittills! Lukten sitter kvar i köket så att säga, 2 veckor efter.

Svar: Man får väl sitta ute och koka på ett spritkök eller nåt, hahaha!
Ninja




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

equilogisk.blogg.se

Logisk Hästhållning - Vänskap, Samarbete, Kärlek. Träning, Lek, Utmaningar. Hälsa, Styrka, Naturlig Sundhet.

RSS 2.0