Galopp galopp galopp!!

 
Tänk att Fredrik red med mig, Emelie och Ella ut på LÅNGTUR i lördags. Två timmar i varierande tempo och terräng. Gamle Naldo är en klippa, och Fredrik har blivit nästan kaxig. 
 
"Är det okej med dig Fredrik om vi galopperar en bit?"
"Kör bara."
 
 
 
 
 
 
Emelie fick prova på att rida Tama, och Ella red så klart lilla Solsken.
 
 
 
 
Jag red Kira i hennes nya begagnade sadel, som är en billigare kopia av Hidalgo Valencia. En bomlös spansk modell.
Lite hårt i sitsen, men ändå BRA sits! Satt väldigt lodrätt och skönt. Inte så brett som annars. 
 
 
 
 
Det börjar kännas riktigt bra med Kira nu. Hon börjas kännas som MIN häst. Det har varit så overkligt att jag fick henne, är hon verkligen min, men nu börjar jag känna mig trygg och lugn och glad med henne. Jag känner faktiskt redan nu att jag älskar henne. Det gick snabbt! Hon är så mjuk och fin och känslig. Och hon är så rolig att rida!
 
Låg och guppade i aktern på Tama och Naldo. Men när tempot växlade upp, då drog hon förbi. Direkt! Spetsade öron och så där målmedvetet framåt framåt. Tog täten och höll den. Och jag som är så rädd av mig är inte det minsta rädd, då hon är så lättstoppad. Lättare att få både fart på OCH stopp på, än dom andra. 
 
 
 
Strosa strosa.
 
 
 
Jobb hela veckan, sena kvällar och tidiga mornar. Inte mycket tid till ridning. Men jag får ta igen det till helgen.
En rejäl långtur sitter i ganska länge. 
 
 
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

equilogisk.blogg.se

Logisk Hästhållning - Vänskap, Samarbete, Kärlek. Träning, Lek, Utmaningar. Hälsa, Styrka, Naturlig Sundhet.

RSS 2.0