Markträning

 
Jag red inte igår. Hade velat rida ut i skogen hit och dit med Tama. Gått vid hennes sida vid svårframkomliga och outforskade ställen, och hoppat upp och ridit när vi vill ha lite fart. Det är mina bästa turer med henne. 
 
Men eftersom älgjakten fortfarande är i full gång här i Äspered, ändrade jag mina planer. 
 
Något som jag heller inte gjort på länge är att markträna Tama. Vi har helt kommit ifrån varann, så vi gjorde väldigt mycket basics. Flytta, backa, vända, kom, stanna. Det gick helt okej, men det märks att hon inte är van att träna. 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Vi tränade även lite på hennes bästa trick; att sätta upp hoven på en "pall". Det ska jag föröka utveckla till att hon står med båda frambenen på "pallen". Men den här gången nöjde vi oss med bara ena hoven.
 
 
 
 Åh, så duktig!
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

equilogisk.blogg.se

Logisk Hästhållning - Vänskap, Samarbete, Kärlek. Träning, Lek, Utmaningar. Hälsa, Styrka, Naturlig Sundhet.

RSS 2.0