Hästens Dag 4H Borås

 
Hej.
 
Hur är det?
 
Jo, jag skulle ju ha uppvisning med Tama på Hästens Dag förra helgen. Det blev inte riktigt så.
Dagen innan när jag skulle träna henne var det STORM ute. Jag hörde knappt vad jag tänkte och prylar flög. 
Tama var asförbannad och ej intresserad. 
 
På lördagen insåg jag att jag inte ville chansa att lasta henne och åka ut på vägarna ifall vinden skulle hugga tag i släpet och Tama tappar balansen. Och så vurpar vi med hela transporten. 
Nej, inte så.
 
Diskuterade med arrangören hur vi skulle göra med själva uppvisningen, och då de hade en ponny som de kunde låna mig bestämde vi att jag skulle snabbträna ihop nånting. Ingrid hängde med som support och assistent. Hon hade gjort ägg- och baconmackor och höll i kameran. 
 
Planen var att träna i max en timme, låta ponnyn vila ca 1 tim, och sen köra showen. Men Ingrid och jag parkerade oss på gräsmattan och mumsade mackor fram till 11:45. Då säger arrangören till oss att vi bara har tillgång till paddocken i en kvart till då ponnyridningen börjar där kl 12.... Uh-oh...
 
Svalde ner bröd och bacon och kutade upp till hagen. Hämtade ponnyn (som var en introvert sönderriden dansk import, men väldigt söt), och släppte lös henne i paddocken 11:50. Allt som allt fick vi 10 minuters träning, och det var faktiskt en väldigt bra erfarenhet. För vad snabbt hon lärde sig att vara uppmärksam och följsam utan att jag använde några som helst tillbehör som till exempel snöre eller pinne. Och hon lärde sig faktiskt att pussas. Tyvärr blev hon väldigt stissig och orolig när publiken var på plats och de andra deltagande ekipagen hängde på andra sidan paddockstaktet. Så nån riktig puss fick vi inte till just då. Men överlag gick det helt okej. 
 
Det var kul att komma ut på nånting annorlunda, och efteråt fick jag massor av nya idéer...
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
När showen var slut kom det fram en liten tjej på 6-7 år och sa att jag varit jätteduktig.
"Jag gillar dig." Och så gav hon mig en kram. Det var väldigt gulligt! 
 
En liten film knåpade jag ihop också!
 
 
 
 
 
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

equilogisk.blogg.se

Logisk Hästhållning - Vänskap, Samarbete, Kärlek. Träning, Lek, Utmaningar. Hälsa, Styrka, Naturlig Sundhet.

RSS 2.0