Äntligen 40!

 
Vad blir bara bättre och bättre med åren? 
Allt, så även jag. 
 
Har i några års tid sagt att jag är cirka 40 år gammal, och nu kan jag stolt säga att jag ÄR det. Respekt. I made it this far. Inte illa. 
 
Efter ett turbulent år var jag osäker på om jag skulle orka styra upp nåt form av firande. Kom på att det bara finns ett alternativ i så fall, och det är hemma på gårn' där jag som liten rötott växt upp bland alla hästarna och dom andra djuren. Detta är alltså uppe i mitten av Dalsland, så det var en rätt stor utmaning att få kalasdeltagare att ta sig dit. Men en liten tapper skara slöt upp, och vi kämpade oss igenom dagen och kvällen i typ minusgrader och storm.
 
 
Konceptet "gående tallrik" blev inte riktigt som jag hade tänkt,
men Fredrik ryckte in och rattade grillarna.
 
 
Stannar upp en sekund och njuter av ögongodis.
 
 
Ilona: Vet du hur lätt det är att få tag i ekologiska ryktborstar? Jag fick beställa från England!
Jag: Sa jag att jag önskade mig EKOLOGISKA? Jag menade i alla fall osyntetiska eftrsom jag blir elektrisk av såna och ger hästarna stötar. Borstar i naturmaterial finns på Hööks...
Ilona: JA-HA. Men GRATTIS, nu har du i alla fall ekologiska borstar i naturmaterial från England!
Jag: WOW!!
 
 
Sol och presenter!
 
 
Elisabeth och Richard utanför stallet och foderkammaren aka buffén.
 
 
Magnus, Josefin och Rasmus i loungen.
 
 
 
Game time! "Spotta groda".
Lag Haflinger gick upp i ledning över Lag Svenskt Halvblod.
 
 
En klassiker; Säckhoppning
Richard från Lag Svenskt Halvblod hoppade två längder
men med såna enorma skutt att han tog upp hela laget till ledning!
 
 
 
Dom här gossarna gick inte av för hackor heller!
 
 
Godissnöre Battle
 
Allt fusk är tillåtet - så länge det inte upptäcks!
 
 
Efter stövelkastningen, och efter mörkrets inbrott, avgjorde tipspromenad på tid vilket lag som segrade. Förvånande nog var det lag Svenskt Halvblod som vann överlägset. Bonus för samtliga fusk-strategier!
 
 
Trots allt jag lät kalasdeltagarna genomlida fick jag himla många fina presenter.
 
 
 
"Du får honom i 40-års present. Han är din nu."
 
 
 
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

equilogisk.blogg.se

Logisk Hästhållning - Vänskap, Samarbete, Kärlek. Träning, Lek, Utmaningar. Hälsa, Styrka, Naturlig Sundhet.

RSS 2.0