Träning för Jonas

 
Det har inte blivit mycket ridning den senaste tiden. Inget annat hästigt så där värst heller. Förutom att Ingrid & jag var på föreläsning med Jonas Sjöström om inlärning för HÄST i förra veckan. Det var riktigt intressant. Jonas är grymt duktig och pedagogisk med, plus ett stort hjärta och mycket sunt förnuft, så det gav en hel del. 
 
Jag har även tingat Jonas för en träning hemma med Tama. Han har en bra grej där man låter djuret själv säga till när den är redo för något obehagligt, som till exempel vid ett veterinärbesök. Tama HATAR veterinärbesök, och all annan typ av undersökning. Så det är nånting som jag verkligen skulle vilja göra med henne. Så att hon kan vara lugn, och inte oroa sig att nån bara tar tag i henne och gör en massa jobbiga saker med henne. Utan frågar henne om lov först.
 
 
 
 
 
 
Kajsa
2017-02-10 @ 11:11:19

Å va kul att ni gick på föreläsningen! Jag såg den flimra förbi på facebook och skulle tipsat dig (och glömde sen såklart), roligt att du visste om att det var 😍

Svar: Tack för omtanken! :) <3
Ninja




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

equilogisk.blogg.se

Logisk Hästhållning - Vänskap, Samarbete, Kärlek. Träning, Lek, Utmaningar. Hälsa, Styrka, Naturlig Sundhet.

RSS 2.0