Hon vårdar hästarnas fötter - senaste nytt!

 
 
 
Borås Tidning - LÄNK
 
 
 
För några veckor sedan kom en kille från Borås Tidning upp till hästarna och mig. Han hade hört talas om att jag varit nere i Italien och fixat hovar, och ville intervjua mig om vad som lett fram till det. 
 
Allt började med Tama. Men hur flummigt blir inte det om jag skulle säga "hon sa till mig att hon inte bryr sig ett skit om vad människor vill, inklusive mig". Det hjälpte inte att bara plocka bort skor och bett, jag behövde ändra hela min inställning till hästar och ridning. Och till själva livet. 
 
Så istället förklarade jag att det finns andra sätt än våld och smärta för att få hästen dit man vill. Det är ju vanligtvis sant, trots att det inte riktigt fungerade så med Tama. Men det fungerar på de allra flesta hästar!
 
Inte så att våld och tvång funkar på Tama och de andra undantagna exemplen.
Men däremot list, mod och massor av humor! 
 
Jag har börjat träna andra ekipage, och tack vare Tamas alla utmaningar går det som en dans. Det finns inget som vi inte redan testat. Nu för tiden går ju faktiskt även Tamas och min ridning som en dans. Eller en superkul berg-och-dal-bana. Vilket man gillar bäst. 
 
 
 
 
 
Anonym
2017-06-19 @ 07:26:16

Det går inte att läsa artikeln..man måste va prenumerant..

Svar: Attans! Jag smyglägger upp en bild av artikeln... :)
Ninja




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

equilogisk.blogg.se

Logisk Hästhållning - Vänskap, Samarbete, Kärlek. Träning, Lek, Utmaningar. Hälsa, Styrka, Naturlig Sundhet.

RSS 2.0