Gräset växer och så även Tamas nacke

 
Hästarna vänjer in sig på gräs som sjutton. Solsken var på fel sida staketet igår, och förra veckan drog Naldo med sig hela tråden och alla hästarna ut på grönbete, den gamle spjuvern! Visst är det bra att dom äter av det gröna, men det KAN ju bli för mycket också... Nu har dom helt fri tillgång till hö så att dom när som helst kan ta en tugga torrt in emellan. Och det gör dom. Magarna mår bra.
 
Skickade in typ ett kilo bajs till Equippo Lab igår. Tror inte att dom har nåt, men kan vara bra att ta en koll för säkerhets skull. Speciellt som hela vintern var en sån påfrestning för hästarna med stressig stallmiljö och (har det framkommit) stora mängder mögel i stallet! Inte konstigt hästarna blev sjuka. Och sådant påverkar så klart immunförsvaret mot parasiter. Håller tummarna för att dom har klarat sig, men vi får se. 
 
 
 
Både Tama och Solskens nackar har växt en aning i och med allt gräs som skjuter fart nu. Tama har jag fått ut på några motionspass som ska hjälpa till att hålla fången borta. Och jag tänker försöka få ut henne varje dag på en ordentlig runda, hon behöver verkligen det. Solsken behöver också komma ut och röra sig lite mer. Skulle egentligen ha tag i en medryttare till henne ASAP, men jag väntar helst tills hela stallarrangemanget är klart. Och nu händer det grejer!
 
 
 
 
 
 
Nya brunnen är i alla fall klar, och vattenledningen nedgrävd.
Fram tills nu har jag lastat vattendunkar i bilen morgon & kväll och fyllt på i badkaret. Kan du fatta?! 
 
Det blir några mindre ändringar i planen för stallet, men bara till det bättre. Till exempel att vi ska få en PADDOCK!!!
Åh, vad jag längtar till att få harva runt runt runt! Även fast jag älskar att rida ut allra mest, så är allt harvandet väldigt roligt också.
 
Harva
 
Harva
 
Harva
 
 
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

equilogisk.blogg.se

Logisk Hästhållning - Vänskap, Samarbete, Kärlek. Träning, Lek, Utmaningar. Hälsa, Styrka, Naturlig Sundhet.

RSS 2.0