Kiras sadelbekymmer

 
Kira är heeeeeeelt fantastisk att rida. En dröm!
 
Nu är det tyvärr så att hon inte är helt bekväm med vilken sadel som helst på ryggen. Typ ingen.
 
När Emma pratade Kira sa hon att hon ville bli riden med barbackapadden. Och det har gått bra varje gång. Den gillar hon. Och jag med. Den är jätteskön. MEN. Ibland vill man faktiskt ha stigbyglar, till exempel om man ska rida jättefort och på en häst som kanske inte saktar ner när man vill... Att ta spjärn i en barbackapad är inte så himla lätt alls. Det går inte.
 
 
 
 
Jag har varit lite avvaktande med att rida ut själv på Kira eftersom jag inte vet hur mycket hemlängtan hon har. Ifall hon skulle få bråttom som sjutton. Hon har ju en jädra sula!  Det märks knappt att hon galopperar, fötterna är i luften hela tiden, hon bara flyger fram. Skitfort!! 
 
 
 
 
För ett tag sedan när Isabella och jag var ute med Kira och Tama, fick Kira väldigt bråttom hem till en gnäggande Naldo, och bara låg på. När jag hejdade henne började hon studsa och kasta med huvudet. Då satt jag och skumpade i padden och fick ingen riktigt styrsel. Behövde inte fundera på hur jag skulle rida hem henne, för mitt knep i såna lägen är alltid att hoppa av. Jag tar inga risker. 
 
Ifall hon kommer springa så där fort med mig (sticka!?) när jag är ute med henne själv, då vill jag ha lite mer än mina knipande knän att lita på. Jag vill ha stigbyglar. 
 
Sadeln, som jag fantiserat om sen jag fick Kira, har jag nu beställt.
Och jag är så himla förväntansfull! HOPPAS nu att Kira kommer gilla denna. Jag tror det.
 
 
 
 
Den är mjuk mot ryggen som en barbackapad, jätteflexibel i alla rörelser, och bogbladen kan röra sig under sadeln precis som på en pad. Den har också ganska kort anläggningsyta, vilket passar Kira som har både lång manke och en go överbyggd bakdel. 
 
 
 
 
KANSKE att får jag hem den innan jag åker till Italien. Om inte, så har jag nånting som väntar när jag kommer hem. 
 
 
 
 
Sadeln är en GHOST Roma 17".
 
 
 
 
 
 
 
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

equilogisk.blogg.se

Logisk Hästhållning - Vänskap, Samarbete, Kärlek. Träning, Lek, Utmaningar. Hälsa, Styrka, Naturlig Sundhet.

RSS 2.0