En liten barbackatur

I tisdags när det var så himla varmt och soligt, som en riktig sommardag, röjde Ingrid och jag lite runt hagarna. Tog ett brejk mitt i och red ut på den korta rundan med Kira och Solaika.
Ingrid red helt barbacka, och jag hade padden. Så himla härligt!!!
 
 
 
 
 
Igår var det uppehåll på förmiddagen så vi bestämde oss för att rida en längre tur. Precis när vi gav oss iväg började det regna. Och regna och regna. Inte så kul. MEN, det som VAR kul var att Kira lät mig rida på henne större delen av rundan i skritt och trav, uppför och nerför. Jättesnäll och lugn. Så mitt självförtorende med henne ökade väldigt mycket. Skönt.
 
Kom hem från stallet genomblöt och genomfrusen. Tryckte i mig chili con carne och stensomnade på soffan. Åkte tillbaka till stallet och tog in hästarna, och passade då på att träna lite trick med Tama. Hittills kan hon lyfta på ett framben i taget, så där högt upp alltså och vifta lite med det. Pussas, kan hon både hårt och brutalt. Och en stel bugning. Jo då, det tar sig. Genrep om en vecka....
 
 
 
 
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

equilogisk.blogg.se

Logisk Hästhållning - Vänskap, Samarbete, Kärlek. Träning, Lek, Utmaningar. Hälsa, Styrka, Naturlig Sundhet.

RSS 2.0