Intensiva ridpass

 
 
...för mina nya medryttare. Och för mig!
 
Promenad med Kira och Solskens medryttare, och sedan ny promenad med Tamas nya. 
Solsken fick ett skarpare snöre idag, och det gjorde susen. Caroline rider med så fina händer och nu kom belöningen. Solsken lyssnade riktigt bra, och skötte sig hela rundan utan att barnet på ryggen stöp fram över halsen en enda gång!
 
 
 
 
 
 
 Taaaaaaaaaaaajt
 
 
Ska byta snöre på Tama också, för hon har helt spårat ur alltså... Det är helt löjligt hur motsträvig hon är och bara ska gå iväg åt helt fel håll, eller störtdyka ner i gräset och äta. Nu får det vara SLUT MED DET!
 
I kombination med lågt blodsocker visade jag Filip (nya medryttaren) hur man manövrerar en bångstyrig Tama. Iförd regnrock, gummistövlar och prassliga överdragsbyxor snurrade jag Tama runt runt runt ute på ängen tills hon slutligen kunde stå still utan att köra ner huvudet. 
 
Tror att vi fick låst upp ett par spänningar i nacken när jag vrängde henne åt vänster, hennes svåra sida. Hon blev helt galen, stegrade sig och höll på. Men efter en stund hade det lossnat lite och vi kunde ta snäva svängar åt det hållet med. Perfekt. Lite halvt vettskrämd stod Filip på marken och bevittnade spektaklet. Men sen kunde han sitta upp och rida en avslappnad tur med mjuka händer.
 
Men... skarpare snöre nästa gång.
 
 
 
 
 
 
 
 
Anonym
2017-11-05 @ 21:09:14

Tror du Tama bryr sig om ett annat snöre? 🤔😀 spännande!

Svar: Hahahaha! Jag hoppas det! :D
Ninja




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

equilogisk.blogg.se

Logisk Hästhållning - Vänskap, Samarbete, Kärlek. Träning, Lek, Utmaningar. Hälsa, Styrka, Naturlig Sundhet.

RSS 2.0