Fredagsridning

 
I fredags jobbade jag på Djur & Natur i Vårgårda. Jag möblerade om ute i foderrummet, gjorde en så kallad "rockad". Det betyder att allt blir kaos för en stund för att sedan bli helt fantastiskt oigenkännbart bra. Drog den där pallyften fram och tillbaka över golvet i klassisk tetris-manér hela dan
 
Sen börnade jag hem och bytte om till ridbrallor. Tog med mig Villemo till stallet och mötte upp Annie. Slukade varsin Lidl-bakelse som hon hade tagit med sig, och sadlade upp. Annie har själv en haflinger så hon fick så klart rida min; Tama. Och jag red Kira.
 
 
Annie är grymt bra på att ta selfies OCH att få med alla andra också!
 
Höll inte nere tempot direkt, då vi fajtades mot klockan och ljuset. Annie fick verkligen bekänna färg då hon modigt nog valde att rida med padden första gången på en ny häst. Trav och galopp åtminstone halva sträckan!
 
 
Hoppa upp - stubben / Spänna sadelgjords - stubben
 
 Annie & Tama
(Kira & jag)
 
Och Villemo var med hela rundan utan att vara i vägen eller sacka efter alltför mycket!
 
 
Kom lagom tillbaka till Jolene dök upp för att massera Solsken och Kira. Hon började med Solsken som var lite spänd i bogarna igen. Det tar väl ett tag innan det släpper helt när man gått med det så länge. Sen var det Kiras tur. Vi valde att ha henne lös i ligghallen så att hon kunde komma undan lite om det blev för otäckt, men ändå stanna kvar eftersom det är något bra för henne. Det värsta hon gjorde var att bita mig och Jolene lite lite, då och då. Annars var hon ganska lugn och tydlig med hur allt kändes. 
 
Direkt efter vi hade vår urusla träning fick Kira tendens till karprygg och jag visste inte om jag skulle kunna rida henne på ett tag. Men redan nu ett par veckor senare, med vanlig ridning, var ryggen helt okej igen. Ingen karprygg och inget ömmande heller. Däremot visade hon att hon har ont i typ hela nacken/halsen, knäna (spec vänster) och tänderna på höger sida. Så nu vet jag vad vi behöver jobba på, och att jag behöver ta ut tandläkaren till henne. 
 
 
Stort tack till Jolene som gör ett fantastiskt jobb med hästarna!
 
 
 
 
 
Igår hämtade jag ut min nya stall-kalender.
Naldo finns inte med, men det kommer nya tider. Happy days are here to come. Så är det.
 
 
 
 
 
 
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

equilogisk.blogg.se

Logisk Hästhållning - Vänskap, Samarbete, Kärlek. Träning, Lek, Utmaningar. Hälsa, Styrka, Naturlig Sundhet.

RSS 2.0