Bättre och bättre

 
JEEEEEESUS... Vad TID allting tar!
När hagen var så gott som klar skulle "bara" den sista delen stängslas också. Den delen som enbart ska vara sommarbete till Kira och Naldo. Då blev det nån missuppfattning så grannen tog hö på den ängen. Jädra snopet! Jag fick snabbt försöka få tag i hö då allt annat bete var slut. Frågade mig fram i över en veckas tid och hittade till slut en gubbe inte allt för långt bort. Fick hem ett lass, men vår blivande höloge var ännu inte rensad från gamla sågverkstadsprylar så egentligen fick det inte plats. Men jag fick helt enkelt bara knöka in höet så gott det gick. 
 
Sen skulle vi ha andra stolpar till ängen; riktiga tryckimpregnerade med 8 cm diameter. Väntade in dom, och när dom kom fick jag plötsligt jättemycket jobb, så stolparna stod och tiden bara gick. Så fort jag varit lite ledig har jag släpat stolpar och bytt ut dom som jag slog ner i våras. Har bara hälften kvar nu, men det är tillräckligt med stolpar och tråd som sitter uppe så att jag kommer kunna släppa på Naldo och Kira nu ikväll. 
 
Sen ska bara resten av ängens stolpar bytas ut, och SEN hoppas jag att jag har stängslat klart för i år!
 
 
 
 
För några veckor sedan kom äntligen sadelkammaren (med kranbil!) i form av en gammal arbetsbod, en så kallad "byssja", som överlevt byggbranschen i ca 30 år och nu får äran att förvalta både hästprylar, hästfoder och hästfolk. Den hade blivit något vandaliserad, så alla rutorna var klirrade och lite annat småtjafs. Men ett par dagars intensivt målande gjorde susen, och nästa vecka kommer det installeras nya fönster. 
 
 
Före
 
 
Nu
 
 
Före
 
 
Nu
 
 
 
Före
 
 
 
Nu
 
 
 
 
Det är en hel del fixande kvar, men det börjar ta sig! 
 
 
 
Jag har gjort fem krokar till hästarnas grimmor, men bara fyra namnskyltar. Naldos namn är inte med. Jag har inte bestämt mig för när jag ska sätta upp skyltarna, och jag har inte bestämt tidpunkt för något annat heller. Bara att det kommer bli av. Snart. 
 
 
 
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

equilogisk.blogg.se

Logisk Hästhållning - Vänskap, Samarbete, Kärlek. Träning, Lek, Utmaningar. Hälsa, Styrka, Naturlig Sundhet.

RSS 2.0