Äntligen lite efterbilder!

 
När renoveringen av det lilla stallet var klar kände jag mig så oerhört nöjd och glad. Det blev bra mycket finare och mysigare än jag trodde det skulle bli.
 
Men när det blev dax för hästarna att flytta in blev jag ledsen, för att det fanns inte någon plats för Kira. Så fort jag helt bestämt mig för att inte ha kvar henne byggde jag Solskens lilla vrå. Och sen var det liksom definitivt. Kira ska inte bo här mer. Så jag väntade med att ta in hästarna tills hon var borta. Detta stallet är för mina numera 3 hästar. 
 
Hästarna trivdes i sitt lilla stall från första stund. Dom smög in där och tittade runt, åt lite, bajsade och kissade, sen la dom sig och sov allihop. Nu har vi någonstans att vara när vi ska ta det lugnt, pyssla och fixa. En plats för oss. Äntligen! Slippa stå UTE i mörker, regn och blåst när jag ska fila hovarna till exempel.
 
Tredje gången som dom skulle få komma in (dom är inne 2-5 tim mitt på dan) behövde jag inte ens ropa på dom. Ena stunden stod dom uppe på ängen och glodde, i nästa stund hade dom sprungit ner till öppningen vid stallet och ville in. Mat får dom inne, men dom har lika mycket mat ute så det är inte det som avgör. Det måste helt enkelt vara så att det bara är gott att få vara inne en liten stund. Slappa.
 
Här har vi nu då äntligen lite före- och efterbilder. 
 
 
Våren 2018
 
Hösten 2018
 
 
 
 
Våren 2018
 
Hösten 2018
 
 
 
 
Våren 2018
 
Hösten 2018
 
 
 
 
Våren 2018
 
Hösten 2018
 
 
 
 
Våren 2018
 
Hösten 2018
 
 
 
Våren 2018
 
Hösten 2018
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Det är med ny spänst i steget jag tar mig bort till stallet varje dag. 
 
 
 
 
Solsken fick en liten egen variant på box... Det stod mellan att göra en stallgång eller en tredje box. Det blev en bädd i ena änden av stallgången. Tillräckligt stor för att Solsken ska få plats att stå och ligga, däremot inte så mycket plats att traska runt på. Men då kan Solsken ta ett varv i stallgången. Det "lustiga" är att hon väljer att inte bajsa i sin kupé. Det gör hon i gången, sen går hon tillbaka till sin plats igen. 
 
 
 
 
 
Clara
2018-09-18 @ 18:25:31

Gud så fint det blev! Längtar efter er 😍

Svar: Tack! Du vet att du får komma när du vill. Längtar efter dig med! <3
Ninja

Elin
2018-09-18 @ 21:42:18

Men wow, så himla trevligt det ser ut!? Bra jobbat!

Svar: Det är JÄTTEMYSIGT! Tack!
Ninja




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

equilogisk.blogg.se

Logisk Hästhållning - Vänskap, Samarbete, Kärlek. Träning, Lek, Utmaningar. Hälsa, Styrka, Naturlig Sundhet.

RSS 2.0