Handhäst

 
Gissa vem som är en helt perfekt handhäst?
Eller ska jag kort och gott säga; en helt perfekt häst?
 
Sinceroooooooooo!
 
I söndags tänkte vi ge oss ut alla fyra, men Tamas medryttare var sjuk så vi var en ryttare kort. (Inte för att jag hade tänkt att RIDA Sincero jättemycket men.) Tvekade inte en sekund på att ta Sincero som handhäst istället, han är så himla cool, men framför allt LYDIG. Vilket är en helt ny upplevelse för mig.
 
 
 
 
Till skillnad från Solsken, som bara vill gå en meter bakom Tama hela vägen, gick Sincero så fint bredvid oss. Jag höll som vanligt i båda tyglarna, och hade grimskaftet i högra handens grepp ihop med tygeln. Och så red jag så. Väldigt okomplicerat. Behövde inte dra honom med mig eller korrigera honom särskilt mycket. Han gick som en dröm intill. Och Tama gick på bra, väldigt stolt över att ha en så fin parhäst. 
 
 
 
När vi kom hem igen skulle vi fotografera hela gruppen. 
Men Solsken fick syn på en höpåse och hade inte tid att vara med på bild.
 
 
 
 
 
 
Tog några kort på Kira som blev så fin i sin nya grimma från Ullared.
 
 
 
Så fin.
 
 
 Sååååå fin.
 
 
Och Solsken är också fin.
 
 
Ja, ni är så fina båda två...
 
 
 
 
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

equilogisk.blogg.se

Logisk Hästhållning - Vänskap, Samarbete, Kärlek. Träning, Lek, Utmaningar. Hälsa, Styrka, Naturlig Sundhet.

RSS 2.0