Två ut

 
Jag känner mig gott nöjd dom gångerna jag orkar och hinner ta ut två av hästarna på samma dag. Alltså inte två ut, hej och hå. Utan en ut, tillbaka, sen en ut igen. Det händer väl så där en gång per år.
Och NU HÄNDE DET IGEN. 
 
Hade bara tänkt gå ut en lite längre runda med Sincero, som dagens händelse. (Vi går ju typ alltid samma runda.) Men när vi kom hem igen och allt hade gått så himla bra, fick jag ny energi att ta ut Tama på en barbackapadrunda, med tempo. 
 
 
 
 
Vad är det som går "så himla bra" när man tar ut en häst på promenad? 
 
  1. Hästen är framåt och går på av sig själv.
  2. Hästen är lyhörd på att det går och snubblar en liten människa bredvid.
  3. Hästen är inte rädd för nånting, bara nyfiken.
  4. Hästen längtar inte hem en enda gång och har alltså inte bråttom tillbaka.
  5. Hästen stannar och låter sig fotograferas med jämna mellanrum.
 
 
 
 
 
Vitsen med Tamas tur var att få lite flås på henne. Tjejerna är så runda så runda, och varje chans till att bränna bort lite av kurvorna är guld värd. Så fort vi kommit nerför den första backen körde vi trav och galopp hela rundan. 10 meter här och där med skritt, bara för att orientera oss. Annars fick hon pinna på. Och det gör hon! Tama Tvärtemot har inget emot att springa. Det är som att ju mer hon springer desto fortare kommer vi hem igen. Och Tama längar alltid hem.
 
 
 
 
 
 
 
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

equilogisk.blogg.se

Logisk Hästhållning - Vänskap, Samarbete, Kärlek. Träning, Lek, Utmaningar. Hälsa, Styrka, Naturlig Sundhet.

RSS 2.0