Instagram

 
Kan villigt erkänna att Instagram mer blivit min grej. Bilder säger mer än tusen ord, och speciellt när man är helt utsliten efter några timmar i stallet finns det inga ord kvar - bara bilder. 
 
Så ta och följ "equilogiclifestyle" på Insta! 
 
 
 
Sitter här hemma i min ensamhet och laddar inför ett par intensiva timmar plugg. Tack vare långa ljusa dagar hinner jag med allt jag ska och vill. Jobba, plugga, chilla, hångla, rida, you name it. 
 
Det går framåt med Sincero också! Jag har ställt in mig på att jag KOMMER flyga i luften endera dagen, så är det bara. Han får sina bryt, bara studsar rätt upp och ner i några minuter, men det går över igen och sen är han hur lugn som helst. Det är bara nånting vi får jobba bort helt enkelt. När han är med på vad som händer är det ingen fara. Så vi tar det luuuuugnt.
 
 
 
 
Tog en lång härlig promenad häromdagen. Gick lite på måfå i skogen, klättrade uppför ett berg som vi knappt kom ner för igen. Tränade mycket på att Sincero skulle gå intill mig när jag står på en sten eller stubbe så jag lätt kan sitta upp. Red bara en kort bit, precis lagom länge för att Sincero skulle vara helt avslappnad hela tiden. 
 
Han känns väldigt närvarande och det märks att han verkligen vill samarbeta. Så fort han fattar vad det är jag vill att han ska göra - så gör han det! 
 
Skulle rida i paddocken dagen innan, men det gick inte riktigt lika bra... Skulle leda honom till paddocken när han hörde en bil, och bara flippade ut. Studsade rakt upp i luften, gång på gång som om han fick elstötar i sig. Började stegra sig högre och högre, och avslutade med bakutsparkar. Allt jag gjorde var att hålla längst ut i tyglarna och försöka hålla mig hyfsat undan. Jag tror att jag vrålade LUUUGN, LUUUUUUGN!!!, men att det hade föga effekt...
 
Sen bara han slutade och blev lugn, så nån effekt hade det kanske ändå i och för sig, haha!
 
 
 
 
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

equilogisk.blogg.se

Logisk Hästhållning - Vänskap, Samarbete, Kärlek. Träning, Lek, Utmaningar. Hälsa, Styrka, Naturlig Sundhet.

RSS 2.0