Vårdagar

 
 
 
Disig morgon, men så himla fina dagar nu! Skulle vilja rida från morgon till kväll, men har lite att stå i nu inför helgen som kommer. Då bär det av till Malmö - Jägersro - SHU igen. Jag ligger fortfarande efter pluggmässigt i och med att jag var så jäkla influensadrabbad och kom efter med ALLT här hemma. Men jag ska göra ett jäkla ryck ikväll och imorgon, så det ska nog bli väl med det.
 
 
 
Den här utbildningen handlar om friskvård på häst. Meningen är att så fort hästen visar minsta avvikande symptom ska vi rätta till det som orsakat symptomet innan det blir en sjukdom eller en skada. Vi jobbar alltså för att undvika veterinärbesök i mesta möjliga mån. MEN... och detta tycker jag är väldigt viktigt. Vi blir inte utbildade i att tro att vi kan bota allt med akupunktur, örter och osteopati. Vi blir samtidigt utbildade i veterinärmedicin så att vi direkt kan avgöra om symptomen visar att det kräver en veterinär behandling. Det känns väldigt tryggt för mig. Till och med som hovterapeut blir jag ofta tillfrågad att ställa en diagnos på symptom som inte alls har med hovarna att göra. Det undviker jag helst, men generellt goda råd bjuder jag gärna på.
 
 
Idag morse tog jag ett vårstädningsvarv i hagen. Det dyker upp lite nytt skräp här och där, och jag gjorde fynd som både var bu och bä. Mest bu, men även lite bä, vad nu skillnaden är.
 
 
 
 
Spännande, och lite av en historievandring i området.
 
 
 
 
 
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

equilogisk.blogg.se

Logisk Hästhållning - Vänskap, Samarbete, Kärlek. Träning, Lek, Utmaningar. Hälsa, Styrka, Naturlig Sundhet.

RSS 2.0