Så har 2019 börjat...

 
Hej!
 
Ja, jag vet. Jag har inte skrivit nånting här på ett tag. För att... 
 
1. Jag är numera 2-barnsmorsa på heltid. Ensamstående sådan. Helt nytt för mig.
2. Jag har träffat en ny kille. The One, skulle jag nog vilja påstå. Jo då.
3. De tillfällen jag satt mig ner för att skriva har blogg.se krånglat nåt bedrövligt! Omöjligt.
 
Men nu är vi igång igen då, var ska jag börja...?
 
Kul grej igår. 
Veterinärstationen ringde och meddelade att jag nu var välkommen att hämta Lupus aska. Skräll. Det är över TVÅ år sedan han dog. Har den askan bara stått på hyllan, eller har hans lik legat i frysen tills nu, kan man undra.
 
En annan kul grej är att allt flyter på oerhört bra med hästarna. 
Tama är gullig och mysig att rida nästan jämt.
Sinceros framsteg är små men ändå framsteg.
Solsken är som vanligt envist påhittig med det ena och det andra.
 
Vet inte hur jag ska göra med min andra barn, om jag ska "hänga ut" henne här eller skona henne från detta. Känner mig mest sugen på att få med henne på ett hörn då hon tillför en hel del. 
Jo, så blir det nog.
 
Skriver inte mer idag.
Avslutar med en bild.
 
 
 
 
 
(Fick ett större bryt på Solsken som tvärnitade av lilltjejen och sen gjorde sitt allra bästa för att bocka av henne igen. Mysig skogstur på långa tygler, vad är problemet??? Skiftade sadlar och bytte häst. Jag red Solsken hela vägen hem och tränade på alla gångarter i fin form. Skulle kunna skriva "förvånande nog" men faktum är att jag hade så jäkla mycket adrenalin i kroppen att jag bara väste fram "trava fint" mellan sammanbitna tänder, och Solsken resonerade som så att det var nog bäst att bara göra. Även galoppen var samlad och fin. Hon kan allt, det lilla skrället. Tama var en klippa.)
 
 
 
Elin
2019-01-16 @ 10:24:02

Välkommen tillbaka och GRATTIS till att ha blivit 2-barns mamma! 😘

Svar: Tackar tackar! :D
Ninja




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

equilogisk.blogg.se

Logisk Hästhållning - Vänskap, Samarbete, Kärlek. Träning, Lek, Utmaningar. Hälsa, Styrka, Naturlig Sundhet.

RSS 2.0