Träningsvärk

Är hyyyyperstressad nu för tiden. Ligger ungefär 55 timmar och 50 minuter efter med plugg. Linnéa peppar mig med "ta bara några intensiva dagar så är du ikapp!" Sagt och gjort. 
Nä, bara sagt än så länge... 

Att rida hästarna tänkte jag ha som belöning när jag är i fas. Men vid frukostmatningen häromdan kände jag mig både yrvaken och smart. Tama behöver (ständigt) få upp lite flås och bränna ett par kalorier och hunden måste få komma ut i skogen, alltså måste. Jag KAN leda Tama ut på en promenad, men om jag rider går det fortare och jag SPARAR TID! På så vis kom jag runt det där med belöningsridning... 


Red i pyamasbrallorna och körde galopp hela vägen hem. Tror inte själva galoppen varade mer än 5-10 minuter, men vad jobbigt det var! Satt och darrade i hela benen när vi närmade oss stallet. En riktigt go träningsvärk kom dagen efter. 




Tama var både svettig och lite smalare när vi kom hem igen. 











Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

equilogisk.blogg.se

Logisk Hästhållning - Vänskap, Samarbete, Kärlek. Träning, Lek, Utmaningar. Hälsa, Styrka, Naturlig Sundhet.

RSS 2.0