Förra söndagen

 
 
Jag tänkte att jag skulle sitta upp lite på Kira.
Ingen avancerad ridning, bara skritta runt lite i paddocken.
Helt kravlöst. 
 
 
Först var hon nyfiken.
Men så fort jag lyfte upp borsten gick hon bort från mig.
 
 
Så jag gick efter men utan att pusha för mycket.
 
 
Minsta lilla jag sträckte upp händerna gick hon undan.
"Rör mig inte!"
 
 
Det var ju lite snopet!
 
 
 
 
 
 
Så jag tänkte att jag låter henne vara, och började gå ut.
Men då kom hon fram direkt, och visade att hon faktiskt klarade av att bli vidrörd.
 
 
"Du kan få klia mig lite på halsen."
 
 
Sen ställde hon upp sig och lät mig komma åt hennes sida och rygg.
 
 
Lite kli på ryggen och TVÅ drag med borsten, sen pallade hon inte mer utan gick undan igen.
Då fick hon beröm och vanliga klappar av mig och publiken (Emelie & Ella).
 
Det var allt för denna gång!
 
 
 
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

equilogisk.blogg.se

Logisk Hästhållning - Vänskap, Samarbete, Kärlek. Träning, Lek, Utmaningar. Hälsa, Styrka, Naturlig Sundhet.

RSS 2.0