Att jag inte frös ihjäl i natt

 
Lilla katten Siri pressade envist sitt magra, snart 15-åriga benrangel till kropp, in under alla mina lager av täcken och filtar inatt, och stannade där. Hon är så bräcklig nu att bara tyngden av tyg nästan krossade henne. Men det var så kallt att hon antagligen instinktivt kände att hon inte skulle överleva kylan utan min kroppsvärme. Jag vaknade dessutom flera gånger under natten och fick inte ihop hur jag kunde frysa trots filtar och en levande pälsboll under täcket. 
 
Men när jag kom till ytterdörren fattade jag att det förmodligen är ganska kallt ute... När det är frost på INNSIDAN dörren!!!
 
 
Fick så himla bråttom sen eftersom jag tog mig tid till att sminka mig lite extra. Ikväll blir det Kick Off med jobbet, men Kick-Out för mig för det är min sista dag här idag. Har kaxigt lovat att gå All In, men börjar ångra det nu. Vill ta vara på helgen, inte ligga dålig. Så jag ska nog ta det ganska lugnt. 
 
Men i alla fall, i och med den extra sminkningstiden blev det lite stressigt, så jag skickade ett meddelande till grannen om ifall hon kunde tänka sig att gå ut i kylan tidigt som fan som det var och ta ut mina hästar. "Absolut" får jag till svar, och man kan ju undra vilken annan granne som hade ställt upp på det...
 
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

equilogisk.blogg.se

Logisk Hästhållning - Vänskap, Samarbete, Kärlek. Träning, Lek, Utmaningar. Hälsa, Styrka, Naturlig Sundhet.

RSS 2.0