Första test-turen med Ghost Roma

 
Hade gött höga förväntningar på Kiras reaktion när jag visade henne den nya sadeln; mjuk och skön speciellt för henne. Höll fram den, hon fnös en gång, och sen var hon som en motpolsmagnet mot mig & sadeln. 
 
"Här Kira, här..."
GLIDA UNDAN 
 
"Men Kira... Kolla... Den är mjuk!"
GLIDA UNDAN
 
"Kira, om du bara känner lite på hur det känns så..."
GLIDA UNDAN ÄNNU FORTARE
 
"Men for fuck sake! TAMA!"
 
 
 
Jag orkar inte fjäska för Kira i all oändlighet, så det blev Tama som fick ta ut sadeln på premiärturen. 
 
 
 
 
 
När jag satt upp i sadeln och Tama struttade iväg, tog några spontana travsteg, tvärnitade och tog upp farten igen med ett ryck. Precis så som Tama alltid tar sig fram. Då kändes sadeln helt fantastiskt underbar! Så sviktig och skön att sitta i. Bästa sadeln jag nånsin testat. Men efter ca en timme i sadeln hade den plattats till så den var lite mer stum i sitsen. Fortfarande mjuk och skön men inte med lika mycket gung. 
 
Men den är absolut klart godkänd. Mycket väl godkänd, skulle jag vilja säga. Inte stabil alls, men med en bra närvaro och precis lagom stöd till ganska tuff terrängridning. Upp och ner i kalhyggen, branta uppförs- och utförsbackar, rullgrus, asfalt och trånga steniga stigar. Bara att åka med!
 
 
 
 
 
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

equilogisk.blogg.se

Logisk Hästhållning - Vänskap, Samarbete, Kärlek. Träning, Lek, Utmaningar. Hälsa, Styrka, Naturlig Sundhet.

RSS 2.0