Uppåtkurva

 

Jo, just det. Jag hade ju några roliga saker att berätta. 

(Förutom att Kira är sig själv igen; först framme och på på på!)

 

Markägaren som har sågverkstan kom fram till mig, hötte med fingret och sa:

Jag har en del jag ska prata med dig om!”

GULPH!

Du ska titta dig omkring här och drömma fritt. Hur du vill ha det. Hela byggnaden är fri och du får ta halva den ängen till vinterhage om du vill.”

He he he. Drömma fritt you say? Redan gjort sirru!

 

Jag vill bygga ut ligghallen med ett tak och halvväggar så det blir som en stor utebox också. Grusa upp en slinga till ängen så att hästarna kan gå dit själva. Halva Såget blir loge och andra halvan sadelkammare/fikarum/foderkammare.

 

"Okej, då lägger jag nytt tak på hela byggnaden och gjuter en betongplatta i ligghallen. Och så sätter jag in ett par element i sadelkammaren så det håller sig frostfritt på vintern.”

Hurra!!!

 

 
 
 
 
Lite målarfärg på väggar och så kommer göra susen också!
 
 
 
 
 
En annan väldigt rolig grej är att mina kära medryttare Kalle & Kajsa är tillbaka!
Gick igenom alla nya rutiner igår, och tog en den lilla skogsrundan som promenad med hästarna. 
 
 
 
 
 
En ANNAN väldigt rolig grej är att jag kommit loss från mitt kontorsjobb i Göteborg med pendlingstid på 2,5 tim per dag. Att hinna med hästar, plugg och hovar med en 40-timmars arbetsvecka med 12,5 timmar i bilen utöver det, har varit tufft.
 
Nu ska jag istället börja jobba på Djur & Natur i Vårgårda, vilket endast är 30 min bilresa från mig. Det känns också som att det rimmar mer med mig och mina förehavanden i övrigt. Allt känns väldigt väldigt bra just nu.
 
 
Kom å hälsa på!!
(Och handla, hehe...)
 
 
 
 
 
 
EN ANNAN väldigt roligt grej, den roligaste av dom alla faktiskt, är så himla rolig att den är hemlig än så länge. Men den innehåller Hovterapi, tre-fyra härliga brudar i en bil, varmare breddgrader och välgörenhet. Är supertaggad inför det, och återkommer med mer info när detta blir officiellt. 
 
 
 
 
Och en sista rolig grej är att Isabella ska komma och hälsa på idag för ett klassiskt photoshoot klockan 12. Solen strålar på en klarblå himmel, det finns inte en insekt som vaknat riktigt än, och hästarna är på bra humör. Lite leriga, men det går ju att fixa till. Så idag satsar vi på många fina biler!
 
 
 
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

equilogisk.blogg.se

Logisk Hästhållning - Vänskap, Samarbete, Kärlek. Träning, Lek, Utmaningar. Hälsa, Styrka, Naturlig Sundhet.

RSS 2.0