Snart åker vi

 
En veckan kvar tills vi sätter oss i bilen för att börna söderut.
4 brudar i en bil. Tänger, raspar, knivar och... bikinis i bagageluckan.
 
Igår träffades vi för att snacka ihop oss om upplägget. Efter två dagar i bil kommer vi få bo i en lägenhet i närheten av Hästcentret utanför Florens. Till lägenheten hör en pool som vi kan svalka oss i efter att ha stått dubbelvikta i 30 graders stekande sol.
 
Det finns inget stall utan alla hästarna bor ute för jämnan. Jag antar att vi får försöka leta upp skugga nånstans i hagarna eller så får jag surra fast en solhatt på skalpen. Jag tål inte värme nåt vidare, så jag är vekligen nyfiken på hur jag kommer palla detta. 
 
Förslag som kom upp var att den som är asistent har en blomspruta med vatten att spraya på den som verkar, solfjädrar, palmblad, och/eller en batteridriven liten fläkt. 
 
 
 
 
Vi kommer att dokumentera så mycket vi bara kan. Två av oss gör hovarna medan de andra två fotograferar och anteckar.
 
Vi kommer jobba med är mer extrema fall än vad vi är vana vid. Lagstiftningen är annorlunda i Italien, så vi har lagen på vår sida då vi behandlar hästar som är riktigt illa därann. Hästar som vi inte skulle fått röra med svensk lagstiftning. Så det kommer verkligen bli lärorikt. 
 
 
 
 
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

equilogisk.blogg.se

Logisk Hästhållning - Vänskap, Samarbete, Kärlek. Träning, Lek, Utmaningar. Hälsa, Styrka, Naturlig Sundhet.

RSS 2.0