Motsträvig häst, snabb hund och långsam katt

 
 
Blev inspirerad av Annie, som skickade bilder på hennes haflinger med sin nya blåbärslila Barefoot Ride-on-pad, att ta en liten runda med min haflinger och vår gamla solblekta grådassiga Barefoot Ride-on-pad! 
 
 
 Annies haflinger/pad
 
 Min haflinger/pad
 
 
På grund av att katten Lisbeth hängde med blev det en lugn skritt-tur i skogen. 
 
 
 
Men det gjorde inget, det var bara nyttigt för Tama att träna på att gå just lugnt hit och dit, inte bara jäkta vägen fram och hem igen.
Vi kikade på utsikten på ett ställe i skogen, klättrade upp för en kulle på ett annat ställe. Bara för att jag vände om henne betydde det inte att vi skulle gå hem igen, utan att vi gick en extrasväng i skogen. För att det var mysigt. 
 
 
 
Det underlättade en hel del att Tama har ett skarpare snöre på sig nu. Inget krångel från hennes sida, inga utbrott från min sida, långa tyglar och få missförstånd. Jag var glad hela rundan och bara njöt av att lugnt guppa fram på hästryggen. 
 
 
Helt avslappnad, ej förbannad, härlig känsla! 
 
 
 
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

equilogisk.blogg.se

Logisk Hästhållning - Vänskap, Samarbete, Kärlek. Träning, Lek, Utmaningar. Hälsa, Styrka, Naturlig Sundhet.

RSS 2.0