Storgrisen

 
Idag har jag mockat och matat hos hästarna som vanligt, trots Alla Hjärtans Dag.
 
Inte helt som vanligt i och för sig. Numera packar jag höpåsar med HÖSILAGE och portionerar ut till hästarna i hagen. Ja, du läste rätt. Jag är egentligen emot det, men det är sån fruktansvärd höbrist nu att det handlar bara om ren överlevnad för hästarna. Har hört folk som funderar på att importera hö från Danmark för 5 kr/kg till och med. My god! Tursamt nog har jag en snäll granne som har sålt mig några balar för dryga kronan kilot trots att det är hårdvaluta. Bra kvalitet också. Hästarna har reagerat litegrann. Men inte dött. 
 
 
 
 
Lustigt att jag kallar ponnisarna för grisar (gör det mest för att dom är knubbigt gulliga), när det i själva verket är Sincero som är den största grisen. Han inte bara bajsar överallt och tuggar sönder diverse prylar inklusive byggnader, han river dessutom ut den goa burkmaten i en blöt hög helt respektlöst. Jag som stått och blandat så noga och doserat precis rätt till varje individ. Han sparkar i burken med frambenet så lusernet och havren skvätter lång väg. Sen står han där och sölar tills Kira ätit upp sin burk, då tar hon över hans mat också. 
 
 
Ej skötsam
 
 
Skötsam
 
 
Väldigt skötsam
 
Solsken är också väldigt skötsam.
Vid fototillfället var hon ute på promenad med sin medryttare.
 
 
 
 
Anonym
2018-02-15 @ 20:48:07

Vilken idiot! 😀 Anni




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

equilogisk.blogg.se

Logisk Hästhållning - Vänskap, Samarbete, Kärlek. Träning, Lek, Utmaningar. Hälsa, Styrka, Naturlig Sundhet.

RSS 2.0